Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2021-06-08
Przedsiębiorcy boją się transformacji cyfrowej

65 proc. polskich przedsiębiorców ma obawy związane z transformacją cyfrową - pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Future.Company. Aż 40 procent ankietowanych obawia się kosztów zmian.

Dwie trzecie polskich przedsiębiorców boi się transformacji cyfrowej
W kontekście pandemii często podnoszono argument, że wymusiła ona przyspieszenie transformacji cyfrowej. Zebrane przez wchodzącą na rynek firmę Future.Company dane pokazują jednak, że większość przedsiębiorców ma obawy związane z tym procesem.

Osoby na najwyższych szczeblach decyzyjnych spytano o obawy związane z przeprowadzeniem transformacji cyfrowej, mieli oni więcej niż jedną odpowiedź do wyboru. W sumie aż 65 proc. respondentów przyznało, że je ma.

Najwięcej, bo aż 43 proc. ankietowanych oświadczyło, że ich strach budzą koszty związane ze zmianami. 10 proc. ma wątpliwości co do swojej wiedzy w tym zakresie, a 8 proc. obawia się, że może ona nie mieć sensu w ich branży.

Obawa przed kosztami zmian może częściowo wyjaśniać, dlaczego jak pokazują dane Future.Company aż 97 proc. polskich przedsiębiorstw nie zakończyło transformacji cyfrowej, a w niemal trzech czwartych przypadków nie jest ona nawet w stadium zaawansowanym – i to pomimo pandemii. Bojąc się wydatków, firmy zwlekały z podjęciem działań, licząc, że uda się przeczekać najgorsze, a powrót do normalności będzie powrotem do starego sposobu prowadzenia interesów.

Brak odwagi to gorsze efekty
- Obawy przed kosztami transformacji cyfrowej mogą powodować, że przedsiębiorcy będą decydować się na półśrodki tam, gdzie nie warto oszczędzać. To z kolei może się przełożyć na jakość transformacji. Mówiąc wprost: z powodu obaw przed kosztami, transformacja może nie przynieść oczekiwanych efektów - komentuje Andy Woynarowski, współzałożyciel i partner w Future.Company.

W badaniu zapytano respondentów również o korzyści płynące z transformacji, umożliwiając wybór więcej niż jednej odpowiedzi. 71 proc. uznało, że transformacja cyfrowa przełoży się na zwiększenie efektywności działania całej organizacji. Dla 30 proc. ankietowanych, spodziewana korzyść to zwiększenie przewagi konkurencyjnej. Jedna piąta antycypuje łatwiejsze zwiększenie skali operacji a 19 proc. spodziewa się zmiany kultury organizacji na bardziej nowoczesną. Jedynie 16 proc. respondentów ma nadzieję na zwiększenie sprzedaży. Tylko co dziesiąty widzi w transformacji cyfrowej szansę na podniesienie kompetencji swoich pracowników.

Cyfrowa transformacja to szansa
- Powyższe wyniki pokazują, że transformacja cyfrowa nie jest traktowana jako inwestycja w ludzi i ich kompetencje, i w dużym stopniu ogranicza się do kwestii technologicznych – komentuje Iza Klat, współzałożycielka i partnerka w Future.Company.

Organizatorzy badania podejrzewają, że odpowiedzi dotyczące zwiększenia skali operacji oraz zwiększenia sprzedaży wraz z danymi dotyczącymi obaw o koszty zmian mogą być wynikiem błędnego postrzegania transformacji cyfrowej.

- Transformacja cyfrowa jest koniecznym krokiem w rozwoju firm, ponieważ wymaga jej zmieniająca się rzeczywistość. Mimo to, należy ją traktować jako inwestycję, która się zwróci, a nie obowiązkowe obciążenie budżetu organizacji – podsumowuje Olgierd Cygan, współzałożyciel i partner w Future.Company.

Badanie „Stan transformacji cyfrowej w Polsce” zostało przeprowadzone metodą CATI na próbie 100 osób z najwyższych szczebli menedżerskich średnich przedsiębiorstw. Z badania wykluczono m.in. administrację publiczną, szkolnictwo oraz przemysł wydobywczy.

Future.Company to projekt skoncentrowany na wsparciu liderów biznesu w procesie transformacji cyfrowej.

Źródło: portalspozywczy.pl/informacja prasowa

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-PIP przypomina o zimnych napojach dla pracowników
-Rusza wsparcie na modernizację gospodarstw
-Branża logistyczna potrzebuje pracowników
-Rolnicy wciąż czekają na ocenę skutków Zielonego Ładu
-Spór UE z USA szkodził unijnym rolnikom
-Indeks nastrojów w spożywce wróci do poziomu sprzed pandemii?
-Konsumenci w pandemii kupują bardziej świadomie
-Rynek medycznej marihuany galopuje. Powstaje Centrum Medycyny Konopnej
-Pandemia przekonała część Polaków do eko żywności
-Pfeifer & Langen: Drony dostarczą informacje rolnikom
-Napoje gazowane i piwo na Euro 2020 sprzeczne z postrzeganiem sportu?
-Ile kosztuje wycofanie produktu z rynku?
-Mięsny gigant z USA szykuje roślinną ofensywę w Azji
-Jażdżewski: Wielu producentów nie angażowało się w likwidację ognisk grypy ptaków


 
Archiwum
- Czerwiec 2021
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.