Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2018-11-08
FRSiH: Ponad tysiąc uczestników dyskutowało o przeobrażaniach w sektorze spożywczym

Strategie firm spożywczych w kontekście zmieniającego się rynku, sukcesy polskiej żywności na arenie międzynarodowej, nowe pomysły na promocję marek i budowę nawyków konsumenckich, a także trendy w branży i prezentacje innowacyjnych rozwiązań stosowanych w przemyśle spożywczym – o przyszłości sektora dyskutowało ponad tysiąc uczestników XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu w Warszawie (5-6 listopada 2018 r.).

– Sektor spożywczy oraz handlowy ulegają dynamicznym zmianom podyktowanym nie tylko regulacjami rynkowymi, ale także trendami, zmianami nawyków żywieniowych, modą na ekologiczną żywność czy coraz bardziej zglobalizowanym łańcuchem dostaw. XI Forum Rynku Spożywczego stworzyło okazję do merytorycznej dyskusji o przeobrażeniach w sektorze spożywczym
i rozwiązaniach dla tej branży – podsumowuje Edyta Kochlewska, redaktor naczelna Magazynu Rynek Spożywczy i portalu dlahandlu.pl.

XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu otworzyła debata pt.: „Sukcesy i wyzwania – trzy dekady budowy polskiego biznesu spożywczego”.

– Przez ostatnie 30 lat branża spożywcza odniosła wiele sukcesów. Rośnie nam eksport, zbliżamy się do wartości 30 mld zł rocznie, podczas gdy na początku lat 90-tych była to zaledwie 1/10 tej kwoty. Rośnie dodatni bilans handlowy. Jesteśmy dzisiaj w czołówce europejskich eksporterów, a sektor spożywczy ma w tym swój duży udział. W 2010 roku branża odpowiadała za 11 proc. całego eksportu, a w 2016 roku – już 13 proc. Trzeba jednak dalej pracować, by zniwelować dystans między nami,
a wiodącymi europejskimi krajami – mówił podczas sesji inauguracyjnej Jerzy Dąbrowski, dyrektor Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa.

Na temat sytuacji rynkowej na przestrzeni ostatnich trzech dekad opowiedzieli też sami przedsiębiorcy.
– Sukces to nie kilka spektakularnych decyzji właściciela i menadżerów, ale setki mikro-decyzji każdego dnia. Esencją Maspeksu jest przyzwolenie na popełnianie błędów. Chodzi o to, aby nie powielać tych samych pomyłek po kilka razy – mówił Robert Wawro, wiceprezes Business Unit FOOD, Grupa Maspex. – Decyzje, które stoją za markami Maspeksu są oparte o cyfry i o fakty. Bardzo ważnym elementem jest focus na rynek i konsumenta, nieustanne budowanie marki. To tworzy naszą wartość – dodał.

– Wiara, marzenia, ciężka praca połączone z innowacyjnością i dbałością o wysoką jakość to składowe sukcesu firmy Lotte Wedel – mówił Maciej Herman, CEO Lotte Wedel. Jak oceniał, połowę wzrostu firma generuje nowymi produktami. – Jestem zwolennikiem tzw. organizacji zwinnych. Tworzymy pewne grupy projektowe, które pracują nad nowymi projektami. To są grupy wewnętrzne, gdy się
z nimi spotykam, mówię: „Zapomnijcie o Wedlu, o procesach, które mamy. Tworzycie coś nowego, innowacyjnego, chcemy wejść na nowe rynki. Zapomnijcie o procesach, które są w firmie" – tłumaczył na XI Forum Rynku Spożywczego.
– 89 proc. firm, które działają w Polsce wciąż należy do pierwszego pokolenia właścicieli. Przypadki sukcesji były dotąd nieliczne i najczęściej dotyczyły rodziny. Jako bank pomagamy w tym procesie, ale trzeba zaznaczyć, że nie ma wypracowanych dobrych praktyk dotyczących sukcesji na polskim rynku. To nigdzie na świecie nie jest łatwe, musimy się tego nauczyć – mówił Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę, BGŻ BNP Paribas.

– Odwaga jest źródłem wszystkiego. Przedsiębiorca to człowiek odważny, bo poświęca swój majątek
i przyszłość na coś niepewnego. By osiągnąć sukces potrzebne są też: wiara, marzenia oraz praca. Mamy przykłady firm, które powstały w latach 90-tych od zera, a teraz mają ambicje globalne, międzynarodowe. My już jesteśmy na wybranych rynkach i mamy na nich dobrą pozycję. Kolejnego etapu rozwoju upatruję w przekazywaniu firm sukcesorom, którzy chcą ciężko pracować i mają szczęście. Ten krok też wymaga dużej odwagi i wielu przedsiębiorców może mieć problem z tym, że firma idzie w „obce ręce” – mówił Marek Moczulski, prezes Bakalland.

– Pomimo, że rozmawiamy o walorach opakowań, to z punktu widzenia budowania zaufania do produktu istotne jest, co znajduje się w opakowaniu – powiedział Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica w czasie debaty pt.: „Produkt przemawia do klienta – co komunikuje opakowanie”.

Do sytuacji na rynku mleczarskim w kontekście zmieniających się wyborów konsumenckich odniósł się podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Edward Bajko, prezes SM Spomlek. – Jeśli przestaniemy pić mleko, przestaniemy produkować laktozę. Jest kilkunastoprocentowa grupa ludzi, która rzeczywiście nie może pić zwykłego mleka, ale może jeść sery, twarogi, jogurty, ponieważ podczas produkcji serów czy jogurtów laktoza jest eliminowana – powiedział prezes. – Coraz bardziej liczy się marketing szeptany. Jest cała grupa ludzi absolutnie przekonanych, że potrzebują mleka bez laktozy. Problem polega na tym, że oni tego nie potrzebują. Czy mamy ich edukować? Tam jest przecież nisza, trend, więc producenci żywności mogą na tym skorzystać – dodał.
Oceny pomysłu na produkt o tym samym składzie w całej Unii Europejskiej dokonał na Forum Rynku Spożywczego i Handlu Marek Niechciał, prezes UOKiK. Podczas debaty pt.: „Dawid czy Goliat – handel mierzy się z legislacyjnym naporem" mówił: – Pojawiają się pomysły, aby wprowadzić obligatoryjny wymóg sprzedawania produktów o takim samym składzie na terenie całej UE. Uważam, że takie rozwiązanie mogłoby spowodować równanie w dół, a konsument mógłby zostać skazany na produkty, które mu nie smakują.

Prezes UOKiK odniósł się także do tezy Renaty Juszkiewicz z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, że polski handel jest niezwykle mocno uregulowany. – Nie mamy w handlu odpowiednika KNF, która zatwierdzałaby dyrektorów sieci. Wówczas dopiero by państwo odczuli, że system „oprzyrządowania" handlu jest dotkliwy. Fakt, że w jakiejś branży jest niska rentowność nie musi być zawsze związany z jej restrykcyjnym uregulowaniem, tylko z innymi czynnikami. W handlu bariery wejścia na rynek są jednak niższe niż w wielu innych branżach, np. transportowej i finansowej – dodał.

Z kolei Adam Abramowicz, rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw zauważył, że pod względem bezpieczeństwa ich działalności nie są w ogóle chronione i często duże firmy mogą stosować wobec nich przewagę. Jak poinformował, w ministerstwie przedsiębiorczości przygotowywana jest ustawa, która ma zwiększyć zakres ochrony małych firm.

Podczas poniedziałkowej debaty pt.: „Konsolidacja. W oczekiwaniu na boom na rynku fuzji i przejęć”, Piotr Mietkowski, członek rady nadzorczej Banku BGŻ BNP Paribas mówił, że mamy coraz więcej konsolidacji. – Przyspieszenie jest nieuniknione wraz z rozwojem firm i ich coraz większymi ambicjami oraz kwestią sukcesji. W wielu firmach, które zaczęły raczkować na początku lat 90., widać wolę założyciela, żeby firmę sprzedać lub znaleźć partnera do dalszego rozwoju – tłumaczył.

Wiele miejsca podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018 poświęcono nowym strategiom budowania przewagi konkurencyjnej w kontekście sieci handlowych. Uczestnicy debaty pt.: „Marka własna katalizatorem innowacji na rynku” stwierdzili, że to właśnie własna marka może być wyróżnikiem sieci handlowych, które już zaczęły wyznaczać trendy w tym obszarze. – Popularność marek własnych na rynku w Polsce i w Europie rośnie. W 2017 roku w kraju odnotowano około 30-procentowy udział marek własnych i to nie są już produkty o niskiej jakości, a sieci handlowe jak najbardziej wyznaczają trendy na rynku polskim – mówił Waldemar Gawłowski, pełnomocnik zarządu KGH Polska.
– Dziś marka własna może być silnym wyróżnikiem sieci – dodał Robert Kremser, dyrektor ds. rozwoju Bisnode Polska.

Z kolei Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy analitycznej Mintel podkreślała, że marka własna jest już bezpośrednim konkurentem dla produktów markowych i marki własne trzeba traktować jako pełnoprawnych kreatorów rynku. Dodała, że różnica między produktem markowym,
a produktem pod marką własną jest już mało zauważalna. Wskazała, że na wielu rynkach w Europie Zachodniej marka własna osiągnęła poziom dojrzałości. – To co robią duże sieci handlowe wychodzi już poza granice samego sklepu. Prowadzona jest działalność związana z podnoszeniem poziomu jakości – podkreślała.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018 to największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu oraz handlowemu w Polsce, dwa dni debat, warsztatów i spotkań z prezesami
i dyrektorami spółek spożywczych i handlowych, ekspertami oraz analitykami rynkowymi. XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu odbyło się w dniach 5-6 listopada br. w hotelu Sheraton
w Warszawie. Konferencji towarzyszyła wieczorna gala, podczas której wręczone zostały Certyfikaty Dobry Produkt 2018 i Food & Retail Start-up Star 2018 oraz Nagrody Rynku Spożywczego 2018 roku.

Organizatorem wydarzenia jest Grupa PTWP SA, wydawca magazynu Rynek Spożywczy oraz serwisów portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl.

Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Rośnie rola rozwiązań analitycznych w branży handlowej
-Polacy wydadzą 2,3 mld zł podczas Black Friday 2018 (badanie)
-Ceny żywności ciągną inflację w dół
-Opakowanie ma znaczenie. Polscy konsumenci coraz bardziej świadomi
-Lidl na FRSiH 2018: Przyjmujemy odpowiedzialność za kształtowanie nawyków żywieniowych polskich rodzin
-Ambasador RP w Madrycie o polskich owocach: Naszym zadaniem jest zbudowanie polskiej marki!
-Pogoda: Przed nami ochłodzenie i przymrozki
-Październik ze wzrostem rejestracji nowych ciągników
-Prof. Wrona na konferencji SiO o roli mikroelementów w produkcji sadowniczej
-Australia: Wyjaśniono sprawę igieł w truskawkach
-Ministerstwo rolnictwa pracuje nad oznakowaniem produktów bez zmian genetycznych
-GfK: Siła nabywcza Polaków to około połowa średniej unijnej
-Informacje o liczbie klientów i zwyczajach coraz ważniejsze dla strategii galerii
-Jak przygotować e-sklep na Black Friday?


 
Archiwum
- Listopad 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.