Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2018-04-13
Podwójne standardy w produkcji żywności wynikają z polityki firm i marketingu

- Różnicowanie składu tego samego produktu w zależności od rynku docelowego to działanie legalne, które jednak w naturalny sposób może irytować konsumentów. Mówimy o kwestiach związanych z budowaniem marki. Na ile firmy są skłonne przyoszczędzić na polskim konsumencie sprzedając gorszy produkt za te same pieniądze. Czy to jest nielegalne? Nie jestem do końca pewien. Czasami bywa tak, że skład rzeczywiście zubaża się albo go zmienia ze względu na cenę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

Mateusz Kowalewski przyznaje, że zdarza się, że te same produkty na różnych rynkach mają różny skład, choć czasami jest to związane z wymogami prawnymi.

- Np. w Niemczech nie można dodawać do czekolady etylowaniliny, a w Polsce można. Często bywa tak, że konsumenci w jednym kraju nie lubią jakiegoś składnika. Producent modyfikuje więc skład pod kątem rynku, do którego adresuje swój produkt. Produkowanie odmiennego produktu na każdy rynek z osobna byłoby zupełnie nieekonomiczne. Natomiast nie wykluczam, że pod jedną marką mogą występować produkty, które będą różnić się składem - dodaje.

Prezes Hortimeksu zwraca uwagę, że nawet sąsiadujące kraje mogą mieć zupełnie inne preferencje smakowe.

- Kilka lat temu byliśmy w Holandii na szkoleniu, gdzie pokazano nam jaki zakres zapachowy może mieć wanilia. Istnieje wanilia o zapachu zbliżonym do tektury, ale może być też niezwykle aromatyczna. Aromat truskawkowy we Francji i w Polsce to zupełnie coś innego. Możemy zrobić te same cukierki czy dżem pod tym samym brandem, który w wersji na polski rynek będzie smakował inaczej i będzie miał inny skład - mówi.

I podaje kolejny przykład:

- Kiedyś uczestniczyliśmy we wprowadzaniu pewnego produktu na polski rynek. W badaniach okazało się, że uczestnikom produkt nie smakował i producent musiał zmniejszyć zawartość cukru. To normalne. Wchodząc na nowy rynek, robi się badania. I może się okazać, że produkt bardzo popularny na jednym rynku, zupełnie nie chwyci na innym. Gdybyśmy takie ciastka kupili kolejno w Berlinie, Szczecinie, Paryżu i Barcelonie, nie zdziwiłbym się gdyby każdy z tych produktów był w jakiś sposób inny. Kellogg’s próbował wielokrotnie wchodzić do Polski ze swoimi płatkami, a jednak nie chwyciło. A sprzedają je wszędzie indziej - mówi.

Źródło: AT, portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Coraz więcej firm decyduje się na programy lojalnościowe
-EEC 2018: Nowe rozdanie w handlu (zakresy debat i prelegenci)
-O perspektywach branży rolno-spożywczej na rynkach zagranicznych podczas EEC 2018
-Krakowska restauracja wprowadziła psie menu
-Wietnam może być dla polskich firm spożywczych bramą do Azji Płd.-Wsch.
-PAIH dołączyła do organizacji European Trade Promotion Organisations
-KRUS: Ponad 18 tysięcy wypadków w rolnictwie zgłoszono w 2017 r.
-EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w maju w Katowicach
-Najmłodsi pracownicy mają wysokie oczekiwania wobec pracodawcy - badanie
-Podatek od linków i kara za fake newsy? ZPP powołuje Forum Wydawców Internetowych
-UOKiK o jakości paliw w 2017 roku: Nieprawidłowości poniżej 3 proc.
-Import włoskiej żywności wzrósł niemal o 50 proc. przez ostatnie 5 lat
-Ekspert: Rośnie zainteresowanie kuchnią azjatycką i żywnością z Azji
-Ekspert: Produkcja dostała zadyszki


 
Archiwum
- Kwiecień 2018
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.